Federacja Porozumienie Polskiego Rynku Nieruchomości

Nieruchomości, własność, wolny rynek, przedsiębiorczość

CYKL I. Artykuł 5. Czy warto być w katalogach firm?

Czy strona www i jej pozycjonowanie to jedyna forma zaistnienia w sieci? Z całą pewnością nie. Firma może reklamować się w katalogach branżowych, które umożliwiają kompleksową promocję w internecie i to całkiem niedrogo. Przede wszystkim pamiętaj o tym, że musisz być widoczny w internecie. Daj się znaleźć!

Samo posiadanie strony www to nie koniec działań w internecie. Należy jeszcze ułatwić do niej dostęp tym wszystkim użytkownikom, którzy szukają interesujących ich informacji. Zauważalność w sieci to podstawa. Już wiesz, że internauci trafiają na Twoją stronę dzięki pozycjonowaniu (poprzez wyniki wyszukiwań dla określonych słów kluczowych). Ale to nie jedyna droga, która może doprowadzić potencjalnych klientów do Twojej firmy.

Jak niskim kosztem zaistnieć w sieci?
Będąc użytkownikiem internetu, szukając dla siebie usługi bądź produktu, zapewne nie raz spotkałeś się z katalogami firm. Pojawiają się one wysoko w wynikach wyszukiwania i prowadzą do prezentacji przedsiębiorstw z danej branży i w danej lokalizacji. Jako pośrednik nieruchomości pewnie zastanawiasz się, czy jest to właściwe miejsce dla Twojego biznesu. Odpowiedź na to pytanie brzmi: Nie ma się co zastanawiać! Taka forma obecności w sieci może Ci przynieść nowych klientów.

Oto jakie korzyści oferują najpopularniejsze katalogi firm:
• Katalogi umożliwiają dodanie prezentacji firmy do swojej bazy. Niektóre oferują w pełni funkcjonalne strony www, które mogą istnieć jako główna strona biura lub jako dodatkowa reklama w sieci.
• Główną zaletą tej formy promocji jest pozycjonowanie. Dzięki profesjonalnym działaniom SEO firmy obecne w katalogach znajdują się wysoko na listach wyszukiwania Google.
• Katalogi są jednym z najproduktywniejszych źródeł pozyskiwania nowych klientów w sieci. Dla konkretnych zapytań wpisywanych przez internautów do wyszukiwarki, katalogi wyświetlają prezentacje tych firm, które jak najlepiej spełniają potrzeby danego klienta, dzięki czemu do firmy trafia już osoba zainteresowana konkretną usługą a nie poszukująca dopiero informacji.
• Katalogi są tak moderowane, aby prezentacje były jak najbardziej przyjazne internautom. Dodatkowo ich twórcy tworzą dedykowane kampanie marketingowe, które docierają do nowych, internetowych źródeł, aby pozyskać potencjalnych klientów zainteresowanych ofertą Twojego biura.

Oto lista najpopularniejszych wyszukiwarek i katalogów, wedle niezależnego rankingu serwisów tematycznych Megapanel PBI/Gemius:

 

 

 

 

 

 

 

Jak stworzyć idealną prezentację biura nieruchomości w katalogu firm?
Aby osiągnąć jak najwięcej korzyści z prezentacji w katalogu firm, musisz jak najatrakcyjniej przedstawić swoją firmę, dodać wszystkie niezbędne adresy, a także zadbać o ciekawy, unikalny opis swojej działalności.

Poznaj 5 porad, jak stworzyć idealną prezentację biura nieruchomości, aby była ona zarówno efektowna, jak i efektywna:

1. Wyróżnij się na tle konkurencji
Umieść jak najwięcej informacji o działalności Twojej firmy. Zwiększysz wówczas szanse na to, że potencjalny klient skontaktuje się z Tobą i nie będzie kontynuował poszukiwań, trafiając do konkurencji.

2. Daj się znaleźć – zdefiniuj słowa kluczowe
Słowa klucze umożliwiają znalezienie Twojego biura wśród wszystkich innych. Muszą one jak najlepiej charakteryzować profil działalności. Przy ich wyborze postaw się na miejscu klienta i wyobraź sobie, co Ty byś wpisał w wyszukiwarkę, szukając firmy takiej, jak Twoja.

3. Stwórz dobrą ofertę swoich usług
Posiadasz dużą bazę nieruchomości i świadczysz liczne usługi? To połowa sukcesu – teraz musisz dopracować ofertę. Nie przedstawiaj jedynie wypunktowanej listy tego, co oferujesz. Skup się na zaprezentowaniu korzyści, jakie odniesie klient, gdy się do Ciebie zwróci. Pamiętaj, on nie szuka działki nad jeziorem, ale miejsca na letni wypoczynek. O ile to możliwe, używaj w opisie oferty zdefiniowanych słów kluczowych, co ułatwi proces pozycjonowania.

4. Postaraj się o unikalne treści
Wpisując unikalne treści, niekopiowane z innych katalogów czy stron www, stosujesz niezbędny zabieg, aby Twoja strona była rozpoznawana przez wyszukiwarki jako oryginalna i dzięki temu wyżej pozycjonowana. Ciągłe powielanie tych samych tekstów powoduje, że dany wpis jest przez nie omijany i nie wyświetla się w wynikach wyszukiwania.

5. Chwal się pozytywnymi opiniami na temat Twojej firmy
Czy istnieje łatwiejszy sposób na stworzenie korzystnego wizerunku firmy niż korzystne opinie i rekomendacje? Znalazłeś komuś dom, sprzedałeś mieszkanie w dobrej cenie – poproś zadowolonych klientów o wystawienie opinii. Nic tak dobrze nie działa na reklamę przedsiębiorstwa, jak pozytywne rekomendacje.

Artykułem tym kończymy część omawiającą zasady prawidłowego tworzenia użytecznych stron www dla biur nieruchomości i przechodzimy do kolejnej części: social media. W następnych artykułach poznacie kolejno:

1. Social media – miejsce dla rynku nieruchomości?
W tym artykule postaramy się pomóc Ci odpowiedzieć na pytanie: Czy będąc pośrednikiem/zarządcą/deweloperem potrzebujesz działań w social media? Zastanowimy się nad celem prowadzenia SM oraz przeanalizujemy szanse i zagrożenia istnienia w mediach społecznościowych, wynikające ze specyfiki branży.

2. Działania w social media – samodzielnie czy z agencją?
Plusy i minusy prowadzenia mediów społecznościowych na własną rękę lub oddania tego zadania w ręce agencji. Dodatkowo omówimy koszty prowadzenia SM oraz kwestię wybrania najlepszej dla Ciebie agencji, jeśli zdecydujesz się na tę właśnie opcję.

3. Patent na sukces w mediach społecznościowych
Czyli ciekawy sposób promocji dla pośredników nieruchomości. Więcej nie możemy na razie zdradzić. Jeżeli chcecie się dowiedzieć, jak zdobyć klientów działaniami social media, koniecznie przeczytajcie!

4. Media społecznościowe krok po kroku
A na koniec social media krok po kroku, czyli od czego zacząć oraz co wziąć pod uwagę, aby wyciągnąć z naszych działań jak najwięcej korzyści.

Autor: Romina Róg

Cykl warsztatów został opracowany przez zespół specjalistów ds. e-marketingu z Nieruchomosci-online.pl, jednego z czołowych portali ogłoszeniowych w Polsce. Poprzez dzielenie się wiedzą z przedstawicielami z branży nieruchomości, serwis ma na celu dbanie o wysoką jakość ogłoszeń w internecie.
Biurom nieruchomości i deweloperom dedykuje wyszukane formy prezentacji i promocji nieruchomości z rynku pierwotnego i wtórnego, w dużo bardziej konkurencyjnych cenach niż inne serwisy. Priorytetem portalu jest dbałość o aktualność ogłoszeń. Więcej na temat serwisu: http://www.nieruchomosci-online.pl/

Prawa autorskie do artykułu należą do portalu Nieruchomosci-online.pl. Wszelkie formy powielania materiału powinny być opatrzone notą autorską i występować w niezmienionym kształcie.

Więcej artykułów z cyklu I patrz EDUKATOR pprn.pl

Udostępnij ten artykuł

Bądź na bieżąco

Więcej artykułów