Federacja Porozumienie Polskiego Rynku Nieruchomości

Nieruchomości, własność, wolny rynek, przedsiębiorczość

CYKL I. Artykuł 3. Jak pisać treści na stronę www? Przyciągająca uwagę oferta

Aby jakikolwiek tekst pisany na stronę www był efektywny, czyli zachęcał klienta do konkretnej, najbardziej oczekiwanej przez Ciebie akcji, muszą być spełnione pewne warunki. Choć zasady te zostały już dawno określone przez doświadczonych specjalistów, zadziwiające jest to, jak mało firm w internecie je stosuje. Czy Ty również zaliczasz się do tego grona? Sprawdź to…

Czy witając nowego klienta, który wchodzi do Twojego biura, rozpoczynasz rozmowę od słów:

Witaj, właśnie otworzyliśmy nowe biuro przy ulicy Warszawskiej. Poznaj panią Zosię, jest naszym radcą prawnym. Czy wiesz, że działamy tu już od 7 lat? W tym czasie dostaliśmy dwa branżowe certyfikaty i odbyliśmy serię szkoleń?

Oczywiście nie. Od razu zadajesz pytanie: W czym mogę pomóc? i jak najszybciej chcesz udowodnić, że jesteś rzeczywiście w stanie zaoferować pomoc w rozwiązaniu problemu lub spełnieniu potrzeby Twojego potencjalnego klienta.
Te same zasady powinny Ci towarzyszyć przy pisaniu tekstów na Twoją stronę www, ponieważ internauci to ci sami klienci, z którymi spotykasz się w rzeczywistości, tylko sposób dotarcia do nich jest inny.

Pisz z punktu widzenia klienta, rozwiązuj jego problemy

Pamiętaj, że pierwszym pytaniem, które zadają sobie użytkownicy, lądując na Twojej stronie jest: Kim jesteś i czy to, co widzę pasuje do tego, czego szukam? Jeżeli Twojej stronie nie uda się szybko odpowiedzieć na to pytanie, to klient opuści Twój serwis zaraz po wejściu.
Co w takim razie zrobić, aby tego uniknąć? Nie pisz o sobie, a skoncentruj się na korzyściach, które dostają Twoi klienci. Co mogą uzyskać dzięki Twoim usługom lub produktom?
Za chwilę zobaczysz i odczujesz różnicę, którą staram Ci się wytłumaczyć. Przeczytaj pierwszy tekst, znaleziony na stronie jednego z biur nieruchomości:

Firma KUREK NIERUCHOMOŚCI prowadzi działalność od 1994 roku. Posiadamy dwa oddziały: w Gdańsku i w Pruszczu Gdańskim. W obrocie nieruchomościami ważne jest zapewnienie bezpieczeństwa transakcji, dlatego mamy własny dział prawny.
Pracownicy biura to doświadczeni agenci z wieloletnim stażem. Na stałe współpracujemy z lokalnymi i sprawdzonymi fachowcami z branż takich jak: notariusze, geodeci, architekci, doradcy kredytowi. Posiadamy bogatą ofertę nieruchomości z terenu powiatu warszawskiego zachodniego, powiatu grodziskiego i pruszkowskiego. Oferowane przez nas nieruchomości to domy, działki, mieszkania, obiekty komercyjne i lokale użytkowe zarówno sprzedaż, jak i wynajem.

Zgodzisz się, że tekst nie koncentruje się na potrzebach klienta?
A teraz ten sam tekst przeredagowany w ten sposób, aby ukazywał korzyści dla klienta:

KUREK NIERUCHOMOŚCI to ponad 900 aktualnych ofert nieruchomości! Od 1994 roku stale się rozwijamy i powiększamy obszar działalności, aby nasza oferta stawała się z każdym dniem atrakcyjniejsza zarówno dla kupujących, jak i sprzedających nieruchomości. Czy szukasz dla siebie idealnego domu, działki, mieszkania, czy klientów na swoją nieruchomość, nasi profesjonalni agenci pomogą Ci osiągnąć cel.
Działalność KUREK NIERUCHOMOŚCI nie ogranicza się tylko i wyłącznie do obrotu nieruchomościami. Dzięki współpracy ze sprawdzonymi, lokalnymi fachowcami z branży: notarialnej, geodezyjnej, architektonicznej, doradztwa kredytowego zapewniamy Ci kompleksową obsługę, abyś miał 100 % satysfakcji z dokonanej transakcji. Dodatkowo, dział prawny jest zawsze do Twojej dyspozycji, co gwarantuje Ci komfort i bezpieczeństwo na każdym etapie przeprowadzania transakcji.

Widzisz już różnicę? Zatem nie rozpoczynaj zdań od „Nasza firma…”, „Chcemy Państwu zaprezentować…”, „Firma zajmuje się…”. Zmień kierunek swojej strony z „Na firmę” na „Na klienta”. Dzięki temu klient szybciej zrozumie, że może skorzystać na współpracy z Tobą.
Nie oznacza to, że takich podstron jak „O nas”, „Historia”, „Aktualności” ma nie być wcale, ale nie mają być tym, co potencjalny klient widzi w pierwszym momencie. Zatem przygotuj odpowiednią treść powitalną, precyzującą korzyści dla klienta i powodującą, że będzie on chciał spędzić na stronie więcej czasu.

Przyciągaj uwagę

Odwołuj się do wyobraźni, obrazów, przestrzeni, logiki i liczb. Można znaleźć wiele ogłoszeń typu: Dom o powierzchni 250 metrów kwadratowych. Wyróżnij swoją ofertę, pisząc: Przytulny dom, w stylu toskańskim, w ciepłych kolorach, na zboczu wzgórza, z widokiem na miasto. Zrealizuj w nim swoje marzenie o idealnym domu dla swojej rodziny. Czy Ty również wyobraziłeś już sobie swoją rodzinę na zboczu tego wzgórza? Jeśli użyjesz wizualizacji, to zaczniesz wpływać na emocje klienta. Im więcej zmysłów pobudzisz, tym lepiej. Trzeba opisać to, co klient ma widzieć, czuć i słyszeć.

A czemu właśnie ta technika jest taka skuteczna? Ponieważ dzięki niej tekst nie jest nudny, zaczynasz angażować klienta. Twoje słowa mają za zadanie rysować i poruszać dowolnie obrazy w jego głowie. Wizualizacja słowna polega na nakreśleniu jego marzeń, jego celów i postawienie ich przed jego oczami jako skutek posiadania Twojego produktu lub usługi.

Aby osiągnąć ten cel, niezmiernie ważne jest, aby pisać swobodnie. Należy wystrzegać się fachowego żargonu i inteligenckiego stylu.

Na koniec poznaj słowa, których najlepiej unikać w tekstach internetowych:

1. „My, Nasz, Nasza, Ja, Mój” – Nie mów o sobie. Czytelnika interesuje rozwiązanie jego własnego problemu.

2. „Drodzy Państwo” – Jak piszesz, to nie zwracaj się do ogółu. Traktuj swojego czytelnika jako jednostkę indywidualną. Wówczas ma on poczucie, że oferta skierowana jest właśnie do niego.

3. „Jesteśmy liderem w branży” – Potencjalni klienci lubią konkrety, nie znoszą ogólników. O wiele bardziej skuteczne byłoby: „Z naszych usług skorzystało już ponad 500 zadowolonych klientów”.

4. „Najlepszy, Najtańszy” – Unikaj słów rozpoczynających się od ‘naj’, ponieważ mogą odstraszać, zamiast zachęcać. Kojarzą się również z czymś trudno osiągalnym, mało atrakcyjnym.

5. „Nie” – słowo to jest ignorowane przez podświadomość internauty. Czy czytając zdanie „Nie myśl o różowym słoniu” na pewno o nim nie pomyślałeś?

Autor: Alicja Zbytniewska

Cykl warsztatów został opracowany przez zespół specjalistów ds. e-marketingu z Nieruchomosci-online.pl, jednego z czołowych portali ogłoszeniowych w Polsce. Poprzez dzielenie się wiedzą z przedstawicielami z branży nieruchomości, serwis ma na celu dbanie o wysoką jakość ogłoszeń w internecie.
Biurom nieruchomości i deweloperom dedykuje wyszukane formy prezentacji i promocji nieruchomości z rynku pierwotnego i wtórnego, w dużo bardziej konkurencyjnych cenach niż inne serwisy. Priorytetem portalu jest dbałość o aktualność ogłoszeń. Więcej na temat serwisu: http://www.nieruchomosci-online.pl/

Prawa autorskie do artykułu należą do portalu Nieruchomosci-online.pl. Wszelkie formy powielania materiału powinny być opatrzone notą autorską i występować w niezmienionym kształcie.

Więcej artykułów z cyklu I patrz EDUKATOR pprn.pl

Udostępnij ten artykuł

Bądź na bieżąco

Więcej artykułów