„Procedury z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu [AML] i ustawy o ochronie danych osobowych [RODO] w biurze nieruchomości.” 1 kwietnia [sobota] 2023 r. godz. 10 – 15 Szkolenie ON-LINE na żywo z pośrednictwem platformy ZOOM
Kolejny raz organizujemy to szkolenie, ponieważ cały czas dostajemy sygnały od Państwa, że dużo biur nieruchomości i pośredników ma problemy z przygotowaniem odpowiednich procedur i dokumentów do AML i RODO.
Celem tego szkolenia jest przekazanie słuchaczom aktualnej i praktycznej wiedzy z zakresu ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu [AML] oraz ustawy o ochronie danych osobowych [RODO] w biurze nieruchomości.
Ustawa AML nałożyła na pośredników w obrocie nieruchomościami wiele nowych i ważnych obowiązków, w tym sporządzenie nowej procedury wewnętrznej, procedury anonimowego zgłaszania naruszeń przepisów AML oraz dokumentów – rozpoznania i oceny ryzyka. Dotyczy nie tylko obowiązku sporządzania, ale i archiwizowania wielu dokumentów niezbędnych przy obsłudze klientów.
Ustawa ochronie danych osobowych RODO zobowiązuje na pośredników w obrocie nieruchomościami stosowania procedur związanych z ochroną danych osobowych klientów ich przetwarzaniem i przechowywaniem. Przepisom RODO podlega każdy przedsiębiorca, który prowadzi jakąkolwiek działalność w Unii Europejskiej, czyli zarówno spółka, jak i jednoosobowa działalność gospodarcza.
Zapraszamy na szkolenie:
- pośredników w obrocie nieruchomościami, zarządców nieruchomości,
- pracowników, agentów nieruchomości,
- oraz inne osoby związane zawodowo z rynkiem nieruchomości.
Na szkoleniu zostaną przedstawione zagadnienia m.in.:
I. AML w biurze nieruchomości
1. Aspekty prawne dot. prania pieniędzy i finansowania terroryzmu.
2. Definicja „brudnych pieniędzy” i ich przykłady w obrocie gospodarczym.
3. Metody i fazy „prania brudnych pieniędzy”.
4. Ustawa AML a zawody rynku nieruchomości.
5. Działania podejmowane przy stosowaniu środków należytej staranności.
6. Odpowiedzialność karna i finansowa w zakresie stosowania przepisów.
II. RODO w biurze nieruchomości
1. Podstawy prawne dot. ochrony danych osobowych.
2. Kategorie danych osobowych.
3. Zasady przetwarzania danych osobowych.
4. Obowiązki przedsiębiorcy, jako administrator danych osobowych.
5. Wdrażanie przepisów, RODO w biurze nieruchomości – dokumenty, procedury.
5. Jaka jest odpowiedzialność za naruszenie przepisów RODO.
III. Procedury, dokumenty AML, RODO – case study.
Szkolenie prowadzić będzie prawnik z Kancelarii LEX & FINANCE Marta Wysocka-Fronczek.
Prawnik, compliance officer, certyfikowany ekspert w dziedzinie AML, właściciel Kancelarii Prawnej LEX & FINANCE. Posiada wieloletnią praktykę i doświadczenie w instytucjach finansowych w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
Kancelaria Prawna LEX & FINANCE jest Partnerem Stowarzyszenia – specjalizuje się w zakresie pomocy prawnej w przygotowaniu procedur i dokumentacji z zakresu ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy, ustawy o ochronie danych osobowych, sprawach spornych z klientami oraz wsparcia w zakresie kontroli przedsiębiorców.
Cena szkolenia:
350 zł. – brutto /osoba – wpłata do dnia 23 lutego
380 zł. – brutto / osoba – wpłata od 24 lutego do dnia 25 marca
450 zł. – brutto / osoba – wpłata od 26 marca do dnia 31 marca
O wysokości opłaty decyduje data wpłaty na konto w danym terminie a nie data wysłania formularza zgłoszeniowego. Formularze bez wpłaty nie będą brane pod uwagę.
Wpłatę należy dokonać na konto Stowarzyszenia nr: 96 1140 2004 0000 3002 7692 7815 / z dopiskiem – Szkolenie z AML/RODO.
Opłata obejmuje uczestnictwo w szkoleniu, materiały dydaktyczne w formie elektronicznej, oraz wydanie stosownego zaświadczenia.
Dla osób posiadających licencje pośrednika w obrocie nieruchomościami Federacji PPRN szkolenie jest zaliczane w systemie jakościowo – kompetencyjnym i spełnia wymogi szkolenia ustawicznego dla pośredników w obrocie nieruchomościami.
Zapisy i informacje: http://sprnpc.pl/szkolenia
Ze względu na specjalistyczny charakter i zakres szkolenia liczba uczestników jest ograniczona, decyduje kolejność przesłania opłaconych i kompletnych zgłoszeń.
Kontakt: Stowarzyszenie Profesjonalistów Rynku Nieruchomości Polski Centralnej
tel. +48 662 15 90 33
e-mail; biuro@sprnpc.pl