Federacja Porozumienie Polskiego Rynku Nieruchomości

Federacja Porozumienie Polskiego Rynku Nieruchomości

Nieruchomości, własność, wolny rynek, przedsiębiorczość

Technika "dni otwartych" jest skuteczna w sprzedaży nieruchomości – a niewielu ją zna

Technika „dni otwartych” jest skuteczna w sprzedaży nieruchomości – a niewielu ją zna
Dni otwarte, czyli z angielskiego „open house” to niezwykle popularna na Zachodzie technika sprzedaży nieruchomości. W Polsce nadal nie jest zbyt często stosowana, ale osoby z niej korzystające nie narzekają na efekty.
Branża nieruchomości bez przerwy szuka skuteczniejszych sposobów na lepszą prezentację oferty oraz szybkość przeprowadzanej transakcji. Technika dni otwartych może być bardzo skuteczna, gdy mamy ogromne doświadczenie bądź współpracujemy z profesjonalnym biurem nieruchomości.
Technika Dni Otwartych
Jak działa sposób ofertowania nieruchomości polegający na „dniach otwartych”. Główną ideą tego wydarzenia jest organizacja pokazu nieruchomości konkretnego dnia, w czasie którego mieszkanie może oglądać nawet parę zainteresowanych klientów naraz.
Tą techniką możemy oferować sprzedaż nieruchomości oraz jej wynajem. Niezależnie czy chodzi o sprzedaż domu czy mieszkania. Najważniejsze w tej technice to szczegóły oraz perfekcyjna realizacja.
Sprzedaż nieruchomości
Rozpocząć przygotowania do dnia otwartego należy od stworzenia atrakcyjnego ogłoszenia i czytelnej wiadomości. W ofercie zamieszczonej na serwisach nieruchomościowych musi się znaleźć informacja o dacie i przebiegu wydarzenia.
Dzień otwarty możemy zorganizować kilkukrotnie, np. 3 razy w ciągu dwóch miesięcy. Ważne by to określić już na samym początku, by klienci dokładnie znali cały harmonogram. W ogłoszeniu musi pojawić się dokładny adres, data oraz godziny, w których mogą pojawić się zainteresowani kupnem.
Przygotowania
Jeżeli właściciel nieruchomości korzysta z renomowanego biura nieruchomości musi zadbać o to by udostępniona nieruchomość była wysprzątana, a rzeczy osobiste (fotografie, ubrania, pamiątki, itp.) były pochowane.
Następnie należy w dzień prezentacji zostawić wszystko w rękach agenta.
Od tego momentu kontrole nad przygotowaniem nieruchomości przejmuje agent. Kupuje świeże kwiaty, przekąski, zadba o kawę, a nawet szampana, jeśli charakter nieruchomości na to pozwala.
– potwierdza ekspert agencji En Casa Premium Real Estate – Małgorzata Podbielska.
Agent nieruchomości znajduje się cały czas na miejscu wydarzenia, dbając o miłą atmosferę, odpowiadając na pytania zainteresowanych. Najczęściej ma przygotowane profesjonalne ulotki z najważniejszymi informacjami oraz pakiet rzutów dla bardziej dociekliwych klientów. Według ekspertki En Casa – Małgorzaty Podbielskiej – wydarzenie powinno trwać od 1,5 do 4 godzin. Ma to zapewnić odpowiedni „ruch” w nieruchomości oraz sprzyjać wymianie myśli.
Dlaczego dni otwarte są skuteczne
Przede wszystkim – oglądający nieruchomość czuje się bardzo komfortowo. Nawet mieszkanie z rynku wtórnego, zamieszkane przez rodzinę z dziećmi może się wydawać jako potencjalnie gotowe do wprowadzenia się. To działa bardzo na wyobraźnie! Oglądający może się poczuć jak u siebie. Nie czuje presji mieszkańców, tak jak przy oglądaniu nieruchomości podczas standardowej wizyty.
Na korzyść sprzedającego działa również sama atmosfera. Organizowanie dnia otwartego w ograniczonych godzinach powoduje to, że pojawia się w jednym czasie kilku chętnych. Może to zadziałać na instynkt rywalizacji.
Niektórzy właściciele nieruchomości obawiają się, że sztywne godziny prezentacji mieszkania odstraszą potencjalnych kupców. Ale to nieprawda. Klienci, którzy zapoznają się z ofertą i są potencjalnie zainteresowani jej kupnem z pewnością poczekają parę dni i uszanują nasz czas i starania by jak najlepiej udostępnić lokal. Takie zaufanie procentuje udaną transakcją!
Autor: Bartłomiej Baranowski
Więcej patrz LINK
Artykuł pochodzi z portalu domiporta.pl

Udostępnij ten artykuł

Bądź na bieżąco

Więcej artykułów