Nasz profil na Facebook.com - polub nas

aktualności

Aktualności to miejsce gdzie prezentujemy bieżące sprawy z rynku nieruchomości. Aktualności to gablota spraw codziennych. Masz ciekawą sprawę napisz e-mail: biuro@pprn.pl

  • Dokąd zmierza mieszkalnictwo?

    Dodano: 05/12/2016
    jan-olczyk

    Jan Olczyk

    Budownictwo mieszkaniowe nie zwalnia. Jego rozwój jest widoczny nie tylko w dużych, ale także mniejszych miastach. Postępujący proces urbanizacji może skutkować rosnącym dobrobytem społeczności miejskiej, ale także pogłębiającą się nierównością społeczną. Jakie jeszcze może przynieść konsekwencje?

    Czytaj dalej
  • Polecamy darmowe oficjalne szkolenie z zakresu przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy

    Dodano: 01/12/2016

    Uwaga polecamy darmowe oficjalne szkolenie z zakresu przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy szkolenie e-learningowe przygotowane przez Ministerstwo Finansów i Generalnego Inspektora Informacji Finansowej. Po zaliczeniu można sobie wydrukować zaświadczenie wydane przez GIIF. Miłej nauki. Przypominamy, że ustawa z dnia 16 listopada 2000 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu nakłada obowiązek szkoleniowy dla przedsiębiorców/ich pracowników prowadzących działalność pośrednictwa w obrocie nieruchomościami.

    Patrz link: http://www.giif.wortalszkoleniowy.pl/

    Czytaj dalej
  • Wirtualna odsłona nieruchomości. Wizualizacje w służbie promocji oferty

    Dodano: 30/11/2016
    dominika-mrowinska-bolka

    Dominika Mrowińska-Bolka

    Jak zainteresować klienta inwestycją, która jeszcze nie powstała? Jak pokazać mu jej zalety i zachwycić go jej wnętrzami? Warto wykorzystać do tego nowoczesne, interaktywne metody prezentacji nieruchomości. Realistyczne wizualizacje 3D, panoramy 360 czy wirtualne wycieczki to narzędzia, które można już wykorzystać do promocji swojej oferty i wzmocnienia działań sprzedażowych. Są cenną alternatywą dla tradycyjnych form reklamy, wydobywają potencjał nieruchomości i mogą zdecydować o podjęciu decyzji zakupowej przez klienta.

    Czytaj dalej
  • Raport cen ofertowych mieszkań na rynku wtórnym – II kwartał 2016 r.

    Dodano: 30/11/2016
    alicja-palinska

    Alicja Palińska

    Jak kształtowały się ceny ofertowe mieszkań na rynku wtórnym w okresie od kwietnia do czerwca 2016 roku? Szczegółowe informacje na ten temat przynosi raport przygotowany w oparciu o dane portalu Nieruchomosci-online.pl, który obejmuje porównanie średnich cen ofertowych mieszkań z podziałem na ich wielkość oraz stan faktyczny.

    Czytaj dalej
  • Opinia F PPRN wniosku o włączenie kwalifikacji rynkowej „Pośredniczenie w obrocie prawami do nieruchomości” do ZSK.

    Dodano: 28/11/2016

    W dniu 25 listopada 2016 roku Federacja Porozumienie Polskiego Rynku Nieruchomości przesłała do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa negatywną opinię co do wniosku wniosku o włączenie kwalifikacji rynkowej  „Pośredniczenie w obrocie prawami do nieruchomości” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Patrz treść opinii poniżej: 

    —-

    Departament Gospodarki Nieruchomościami

    Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

    Chałubińskiego 4/6, 00-928 Warszawa

    Wasze pismo DGN.3.0710.2.2016.JM.1

    Opinia wniosku o włączenie kwalifikacji rynkowej

    „Pośredniczenie w obrocie prawami do nieruchomości” do ZSK.

     W związku z Państwa pismem, sygnatura jak wyżej, Federacja Porozumienie Polskiego Rynku Nieruchomości wyraża negatywne stanowisko co do włączenia kwalifikacji rynkowej „Pośredniczenie w obrocie prawami do nieruchomości” do ZSK. 

    Czytaj dalej
  • Narzędziowo o budowaniu relacji z klientem w sieci

    Dodano: 28/11/2016
    paulina-starzynska-wilbik

    Paulina Starzyńska-Wilbik

    Personalizacja kontaktu z klientem w internecie odgrywa znaczącą rolę w skłonieniu go do zawarcia transakcji. Zindywidualizowana komunikacja jest możliwa dzięki nowoczesnym narzędziom marketingowym. Wykorzystując je, możemy identyfikować i monitorować potrzeby klienta w momencie jego pierwszego kontaktu ze stroną internetową, a następnie odpowiednio kierować jego uwagę na treści, które chcemy mu pokazać. Zdobyte w ten sposób informacje o preferencjach klienta można z powodzeniem wykorzystać w procesie sprzedaży.

    Czytaj dalej
  • Co wpływa na zainteresowanie ogłoszeniem? Analiza zachowań użytkownika

    Dodano: 28/11/2016
    lukasz-kruszewski

    Łukasz Kruszewski

    Poszukujący nieruchomości w internecie mają do dyspozycji tysiące ofert i tylko od ogłoszeniodawcy zależy, czy jego ogłoszenie zostanie zauważone. Kiedy będzie to możliwe? Kiedy spełnione zostaną dwa warunki: ogłoszenie musi budzić zainteresowanie i zachęcać do zaangażowania. Jak stworzyć taką ofertę? Należy mieć świadomość możliwości, jakie daje internet, a także zrozumieć użytkowników i ich zachowania w sieci, którzy już po 50 milisekundach oceniają, czy dana strona ich zainteresuje.

    Czytaj dalej
  • Stanowisko Zarządu F PPRN w sprawie włączenia do ZSK kwalifikacji zawodowych dotyczących rynku nieruchomości.

    Dodano: 23/11/2016

    W związku z pismami Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z prośbą o zaopiniowanie wniosków o włączenie do fakultatywnego Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (ZSK) następujących kwalifikacji: „Zarządzanie nieruchomościami”, „Gospodarowanie nieruchomościami”, „Pośredniczenie w obrocie prawami do nieruchomości” odbyło się w dniu 18 listopada 2016 roku w Łodzi posiedzenie Zarządu Federacji Porozumienie Polskiego Rynku Nieruchomości.

    Przedyskutowano rozpoczęcie procedury włączenia wyżej wymienionych kwalifikacji do fakultatywnego Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji na podstawie ustawy o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji. Zarząd omówił kwestie dotyczące Zintegrowanego Systemu Kwalifikacyjnego oraz głoszonych do niego kwalifikacji zawodowych i wypracował swoją opinię w tym zakresie. 

    Czytaj dalej
  • Najpierw zaufanie, później interes

    Dodano: 23/11/2016
    grazyna-bialopiotrowicz

    Grażyna Białopiotrowicz

    Kiedy rozmawiać z klientem o jego zasobach finansowych? Zanim to się stanie, warto zbudować z nim pozytywną relację i zdobyć jego zaufanie. Inaczej transakcja ma małe szanse na powodzenie. Dla niektórych klientów rozpoczynanie rozmowy od pytania o możliwości finansowe, jest tak samo irytujące, jak pytanie pośrednika o wysokość prowizji. Nawiązanie kontaktu od sondowania portfela klienta to ryzykowne posunięcie. Lepiej więc podczas taktownej rozmowy rozpoznać postawę klienta wobec pieniędzy i to do niej dopasować dalszą formę komunikacji.

    Czytaj dalej
  • Adekwatna komunikacja według Jacka Kotarbińskiego

    Dodano: 23/11/2016
    Jacek Kotarbiñski. 19.04.2016 fot. Krzysztof Mystkowski / KFP

    Jacek Kotarbiñski

    Jaki jest klucz do sukcesu pośrednika? To przede wszystkim otwarta i angażująca komunikacja. Przekaz wysyłany przez agentów nieruchomości musi być adekwatny do oczekiwań potencjalnych klientów. O tym, jak budować wiarygodność marki pośrednika, mówi Jacek Kotarbiński – specjalista w strategicznym i operacyjnym marketingu oraz wdrażaniu i komercjalizacji innowacji, doradca w zakresie marketingu i sprzedaży. Dobra oferta to nie wszystko, dzisiaj liczy się to, kto lepiej wykorzysta dostępne narzędzia i szybciej dotrze z nią do odbiorców.

    Czytaj dalej