Federacja Porozumienie Polskiego Rynku Nieruchomości

Nieruchomości, własność, wolny rynek, przedsiębiorczość

CYKL I. Artykuł 8. Patent na sukces w mediach społecznościowych


Istnieje wiele sposobów skierowania uwagi na Twój produkt, zwłaszcza w internecie. Jak jednak odróżnić,który z nich można wykorzystać jako efektywny kanał reklamowy,a który doprowadzi wyłącznie do tego, że Twój przekaz wtopi się w szum internetowy, by po chwili zniknąć w zapomnieniu? Za chwilę dostaniesz pomysł na efektywną reklamę w mediach społecznościowych, która może posłużyć do zdobywania nowych klientów.


Patrząc z perspektywy planowania działań w social media, pozyskiwanie potencjalnych odbiorców Twoich usług powinno być głównym celem, determinującym działania w SM.

Masz wiedzę? Dziel się nią!

Poniżej przedstawię Ci cztery argumenty, dlaczego w przypadku pośredników oraz biur nieruchomości,  dzielenie się swoją wiedzą jest kluczowe w budowaniu relacji z użytkownikami SM:

1. Nieruchomości produktem skomplikowanym

Branża nieruchomości, tak jak już pisaliśmy wcześniej, jest skomplikowanym produktem wysokiego ryzyka.

Wybór domu czy mieszkania, podobnie jak banku lub samochodu jest decyzją, którą chcemy dobrze przemyśleć. W trakcie jej podejmowania chętnie korzystamy z informacji znajdujących się w internecie.

I tu wkraczają do gry pośrednicy nieruchomości. Są oni bowiem doskonałym źródłem informacji na temat tego, gdzie się mieszka najlepiej i dlaczego, na co uważać podczas zakupu mieszkania, na co zwrócić uwagę, czego należy unikać.

W mediach społecznościowych nawet małe biuro nieruchomości z dobrą opinią, pozycjonujące się jako Ekspert w branży, które chętnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem, może konkurować z tymi dużo większymi.

2. Aby coś dostać, trzeba najpierw dać

To prawo rządzące wszechświatem, obowiązuje również w mediach społecznościowych. Dużo łatwiej jest zdobyć klienta, gdy najpierw dasz mu coś od siebie. Nie musi być to nic materialnego a np.:  obietnica korzyści, luksusu, poczucia wyjątkowości ale również wiedza.

Załóżmy, że klient ma do podjęcia  bardzo ważną decyzję i nie może sobie pozwolić na pomyłkę. Jeśli dostarczysz mu rzetelne, sprawdzone informacje, które pomogą mu się zdecydować, możesz liczyć na jego lojalność i zaangażowanie w przyszłości.

3. Ewolucja reklamy

Reklama  standardowa powoli przestaje przyciągać uwagę. Dlatego specjaliści od marketingu wykorzystują coraz bardziej przemyślane sposoby dotarcia do klienta. Ostatnim trendem, jaki pojawił się wraz z marketingiem szeptanym i social media,  jest wykorzystywanie Liderów Opinii.

Polega to na tym, że marki posługują się postaciami, które posiadają autorytet w sieci, do przemycania informacji reklamowej.

„10% Liderów Opinii kształtuje zdanie i wybory pozostałych 90% konsumentów”.

 Dr Paula Mardsena z London School of Economics

Kim jest Lider Opinii? Jest to osoba, która ma bardzo duży  wpływ na opinie i zachowania innych ludzi. W każdym społeczeństwie istnieją ludzie, których obdarzamy większym zaufaniem niż innych, ze względu na wiedzę/umiejętności lub predyspozycje, jakie posiadają. Jeszcze do niedawna Liderami Opinii byli tzw. celebryci. Jednak odkąd social media wkroczyły szturmem w nasze życie, Liderami Opinii zostali także zwykli konsumenci, którzy mają wyrobioną opinię na różne tematy  lub specjaliści związani z konkretną branżą.

Czemu więc Ty nie miałbyś wykorzystać tej tendencji do promocji swojej firmy? Zostań Liderem Opinii i wpływaj na decyzje i zachowania innych osób. Jako specjalista od nieruchomości masz wiedzę, której inni mogą Ci tylko pozazdrościć. Podziel się nią, zdobywając coraz większą rozpoznawalność oraz autorytet w sieci. W zamian zdobędziesz opinię Eksperta, a wraz z nią lojalnych, zaangażowanych klientów.

4. Problemy z uwolnieniem zawodu

Jest jeszcze jeden argument, który przemawia za budową pozycji Eksperta branży, mianowicie kwestia uwolnienia zawodu pośrednika. Istnieje zagrożenie, iż w momencie, gdy praktycznie każdy będzie mógł nim zostać, spadnie jakość oferowanych usług. W jaki sposób prawdziwi profesjonaliści w branży wyróżnią się na tle osób nie do końca kompetentnych?

A więc jak pokazać klientom, że to Ty masz największe doświadczenie i wiedzę, i że właśnie Tobie powinni zaufać?

Masz wiedzę? Dziel się nią! Zostań Ekspertem (Liderem Opinii), zdobądź autorytet i rozgłos a klienci przyjdą sami!

Niech użytkownicy, szukając informacji o nieruchomościach, znajdą Ciebie i Twoje wypowiedzi. Pozwól im zobaczyć, kim jesteś, z kim pracowałeś, jakie masz doświadczenie oraz ogromną  wiedzę.

Jak to zrobić? O tym już za tydzień, w ostatnim artykule z serii social media:

„Media społecznościowe krok po kroku”.

Autor: Karolina Kłujszo

Cykl warsztatów został opracowany przez zespół specjalistów ds. e-marketingu z Nieruchomosci-online.pl, jednego z czołowych portali ogłoszeniowych w Polsce. Poprzez dzielenie się wiedzą z przedstawicielami z branży nieruchomości, serwis ma na celu dbanie o wysoką jakość ogłoszeń w internecie. Biurom nieruchomości i deweloperom dedykuje wyszukane formy prezentacji i promocji nieruchomości z rynku pierwotnego i wtórnego, w dużo bardziej konkurencyjnych cenach niż inne serwisy. Priorytetem portalu jest dbałość o aktualność ogłoszeń. Więcej na temat serwisu: http://www.nieruchomosci-online.pl/

Prawa autorskie do artykułu należą do portalu Nieruchomosci-online.pl. Wszelkie formy powielania materiału powinny być opatrzone notą autorską i występować w niezmienionym kształcie.


Więcej artykułów z cyklu I patrz EDUKATOR pprn.pl

Udostępnij ten artykuł

Bądź na bieżąco

Więcej artykułów